|
Landing gezien vanuit een Grumman Tracker die gaat landen op de Doorman. Zie ook de pagina “Landing gezien vanuit Tracker 151”.
(foto 3231) De landing aan boord van de Doorman gezien vanuit een Grumman Tracker.
(foto 3232) We zien hier dat er geen lampen branden van de deklandingsspiegel en dat de LSO met handgebaren de vlieger assisteerde. Zie detailfoto hieronder.
(foto 3232a) Bij de rode pijl zien we de LSO staan met de beide armen horizontaal. Geen lichten op de spiegel en bovendien staan er personen op het vliegdek aan het eind van de landingsbaan.
(foto 3233) Vanuit deze positie is de LSO niet langer zichtbaar en zal vrijwel meteen de deklandingshaak een remkabel grijpen.
(foto 3248) Bij deze landing zijn slechts aan elke zijde één ‘datum-light’ zichtbaar. Mogelijk een storing aan dedeklandingsspiegel. Er staat ook een behoorlijk zeegang en wind. Er zijn ook opvallend veel belangstellende kijkers aanwezig bij deze landing. Zie de detailfoto’s hieronder.
(foto 3248a) Duidelijk zichtbaar maar enkele lampen die branden en we zien de ‘meat-ball” links boven in de spiegel.
(foto 3248b) We zien dat de LSO in zijn speciale pak met lampjes gereed staat ter assistentie. Voor het speciale pak zie foto hieronder.
(foto 3491) Een opname van het speciale pak met lichtjes voor de LSO, zoals deze staat opgesteld in de traditiekamer MLD op het MVKK te Den Helder.
(foto 3248c) Hier zien we in het eiland en op het vliegdek opvallend veel personen staan te kijken naar deze landing. In verband met het slechte weer is ook de ‘bridle-catcher’ voor op het vliegdek reeds opgeklapt, zie rode pijl.
(foto 3422) Ook met betrekking tot de landing zijn cartoons vervaardigd. Hier een cartoon met een landing via het halfdek. (maker van deze cartoon onbekent)
(foto 3423) Deze cartoon heeft betrekking op de remkabels en spreekt voor zich. (ook de maker van deze cartoon onbekent)
|