BuiltWithNOF
Sikorsky 134 (2)

 

(foto 2338) We zien links de plaats voor de brancard en rechts twee stoelen voor de overige bemanningsleden voor reddingsoperaties en bediening van de ‘dipping sonar’ en andere apparatuur.

(foto 2339) Nogmaals de brancard aan SB zijde en de stoelen aan BB zijde. Verder de gang naar achter in de heli.

(foto 2340) Het venster en tevens nooduitgang voor het bemanningslid op de voorste stoel aan BB zijde, we zien rechts enkele bedieningsschakelaars.

(foto 2341) Er is niet veel apparatuur meer achter gebleven in de heli. Links zien we weer de bedieningsschakelaars nabij de voorste stoel aan BB zijde. rechts zien we al een stukje van het motorcompartiment.

(foto 2342) Rechts hebben we de ingang tot de heli en we kijken tegen de achterkant van het motorcompiment. Rechtsboven de ingang naar de cockpit, die toegankelijk is doordat de zitting van de SB piloot is opgeklapt. In het midden een console voor de aandrijving van de motor naar de rotor. Links zien de we onderzijde van de zitting van de BB piloot .

(foto 2343) We kunnen nu rechts naar boven naar de cockpit, we zien in het midden de stuurknuppel van de SB piloot en reeds een deel van de instrumenten.

(foto 2344) Verder naar boven zien we duidelijker de stuurknuppel en de instrumenten van de SB piloot, onder zien de voetpedalen en boven een deel van de ruiten in de cockpit-cabine.

(foto 2345) Close-up van het instrumentenpaneel en stuurknuppel van de SB vlieger.

(foto 2346) Het instrumentenpaneel en stuurknuppel van de BB piloot. We zien het (gele) schuifraam van deze piloot. Op bijna alle foto’s van vliegende heli’s zijn deze schuiframen geopend.

(foto 2347) Een deel van het instrumentenpaneel, in het midden boven en achter, tussen de piloten in. Door de bovenste ruiten zien de koppelingen van de hoofdrotor.

(foto 2348) Nogmaals een blik op de hoofdrotor door het ruit boven de SB piloot. Links een klein deel van het (gele) schuifraam van de SB piloot.

(foto 2349) Nu gaan we naar achter, tussen de brancard en de BB stoelen en zien aan BB zijde apparatuur opgesteld.

(foto 2350) Hier zien de apparatuur aan SB zijde achter de brancard.

(foto 2351) De gang verder naar achteren, met links en rechts de delen op voorgaande foto’s. Op de vloer kennelijk nog de stok waarmee de rotorbladen omhoog werden gehouden zodat deze geborgd konden worden.

(foto 2352) Foto gemaakt vanuit het gangpad achter in de heli, met links en rechts de apparatuur achterin, het bemanningscompartiment met brancard en stoelen en aan het eind het motorcompartiment met daarboven de zitplaatsen van de piloten.

Welke vliegtuigmaker (paai) van de Sikorsky S-58 kan mij vertellen welke apparatuur we op de foto’s zien en waar deze voor werden gebruikt. Alle bijzonderheden zijn welkom zoals de juiste benamingen van onderdelen.

 

Met dank aan de medewerkers van het museum om de helicopter te mogen betreden voor het maken van deze foto’s.

Hier nog twee opnames van het motorcompariment en de motor van de Sikorsky S-58. Beide foto’s ontvangen van Gerard Haas.

 

(foto 2492)

(foto 2493)

 

Terug naar index Sikorsky.

 

 

[Home] [Indeling site] [Welkom aan boord] [QH-1  '46-'48 index] [R81 1948-1955 index] [R81 1958-1968 index] [Bemanning index] [Opleidingen index] [Vliegdienst index] [Algemeen index] [Vliegrol aan boord] [Sea Otter] [Firefly] [Seafury] [Avenger] [Sea Hawk] [S2A  Tracker] [Sikorsky] [Reizen & havens index] [Gebeurtenissen] [Gastenboek]