|
Opnames uit film van 1965 bij het starten van de motoren van de Grumman Tracker 163. Op de achtergrond zijn enkele bijzonderheden waar te nemen. Alle opnames ontvangen van Jaap de Moor.
(foto 3630) De vliegers gaan af op de signalen welke de ‘paai’ geeft voor de handelingen tijdens het starten van de motoren en het uitvouwen van de vleugels. Bij elke start staat een brandweerman paraat.
(foto 3631) De BB motor van de Tracker 163 is gestart.
(foto 3632) Terwijl de Tracker 163 begint met het uitvouwen van de vleugels, zien we boven de BB motor een vliegtuigmaker verschijnen (zie pijl).
(foto 3633) Terwijl de vleugels verder worden gevouwen zien we achter de antenne dome een tweede vliegtuigmaker opdoemen (zie pijl). De vliegtuigmakers staan op een Trackter achter de 163, mogelijk de reserve Tracker.
(foto 3634) Terwijl de vliegtuigmakers druk bezig zijn op de achterste Tracker in de range, zien we op het vliegdek een trap liggen (zie pijl). Mogelijk heeft men deze gebruikt om op het vliegtuig te komen. Vraag is blijft deze daar liggen.
(foto 3635)
(foto 3636) De vleugels zijn bijna geheel uitgevouwen.
(foto 3637) De vleugels van de Tracker 163 zijn geheel horizontaal en kompleet uitgevouwen. De trap ligt nog steeds op zijn zijkant op het vliegdek. Als de Tracker 163 dadelijk meer vermogen geeft om op te rijden naar de katapult, zal de trap dan nog blijven liggen op het vliegdek.
Weten ex-vliegtuigmakers van vsq 4 weten hier meer over te vertellen !!!
|