|
(foto 1049) Hier zien we dat de Tracker 173 de remkabel verder heeft uitgetrokken en het vliegtuig is tot stilstand gekomen. De deklandingshaak zal hierna omhoog gaan en de remkabel valt terug op dek. De remkabel zal hierna worden terug getrokken en is dan weer ter beschikking voor het volgende vliegtuig. Dit alles op aanwijzing van een ‘marshall’ aan dek. Foto webmaster.
(foto 1050) Hier staat de Tracker 164 stil, terwijl de remkabel nog aan de deklandingshaak vast zit. Op de achtergrond het ‘batsman-bordes’ met windscherm en de LSO.
(foto 1051) Meteen na de landing en als de remkabel is terug getrokken, begint de Tracker naar voren te taxien en de vleugels te vouwen (‘folding wings’). Ook nu weer op aanwijzing van een ‘marshall’. Op de voorgrond loopt de VDO, de LTZ 1 Jan Kernkamp in de richting van de vliegcentrale. Net boven de catwalk is de BB deklandingsspiegel zichtbaar, deze werd in principe altijd gebruikt bij de landingen. Foto webmaster.
(foto 1052) Hier taxiet de Tracker 162 naar het voordek, terwijl men reeds de vleugels aan invouwen is. Foto webmaster.
(foto 1054) Tracker 159 (staat nu in het Aviodrome als museumstuk) ter hoogte van de vliegbrug, terwijl de vleugels al bijna zijn ingevouwen. Op de achtergrond de bakboord deklandingsspiegel. Foto webmaster.
(foto 1055) Tracker 167 met de vleugels bijna ingevouwen arriveert bij het dekpark, waar al enkele Trackers staan geparkeerd. Op de achtergrond het eiland en vliegdekpersoneel gereed om de vliegtuigen aan dek te borgen en te gaan tanken. Fotodienst Doorman.
(foto 2827) Hier een opname van het dekpark op het voordek waar de Trackers 173 en 165 reeds staan geparkeerd. Tracker 162 komt aanrijden naar het dekpark om geparkeerd te worden. Zie ook volgende opname. Foto ontvangen van Wim van der Meer
(foto 1056) Zicht vanuit het eiland op het dekpark, waar reeds diverse Trackers staan geparkeerd. We zien dat de Tracker 162 verder is getransporteerd naar BB en dat inmiddels ook Tracker 147 geparkeerd is. Ze staan nu opgesteld ter hoogte van het voorste brandstof laadstations aan SB. Foto webmaster.
(foto 1057) Wanneer alle vliegtuigen weer zijn geland, kan ook de ‘plane-guard’, in dit geval de heli 135, weer oplanden aan boord van de Doorman. Als eerste de lucht in en als laatste weer oplanden. Op de voorgrond aan aantal ‘marshalls’ (in gele vesten) die verantwoordelijk zijn voor het ‘rangen’ (rangschikken, parkeren) van de vliegtuigen en helikopters. Op de vliegbrug zien we, tussen de ‘verkeerslichten’, het bord waarop de gegevens zichtbaar werden voor de ‘howda-operator’ mbt de benodigde stoomdruk van de katapult. Foto webmaster.
|